tisdag 10 december 2013

Review om LinkedIn - post av Adam Persson


























Här är mitt svar till Adam Perssons inlägg om LinkedIn och marknadsföring, via Instagram. Instagram är ett nytt verktyg för mig - just därför fann jag det mer utmanande att publicera genom detta verktyg, och just därför letade jag febrilt efter någon som hade postat genom detta verktyg i kursen - vilket ledde till Adams arbeten.

Vill ni också titta på detta via Instagram hittar ni länken här: http://instagram.com/p/hv9SIJBMcK/


Men till svaret som jag publicerade på Instagram:
@adampddb Ett svar till dina inlägg om #marknadsföring och #LinkedIn. Intressant det du skriver Adam! Tror att vi har valt samma inriktning :) Instagram är dock ett #nyttverktyg för mig, och ganska #okänt måste jag säga! Jag blev medlem någon gång i somras men har inte haft något behov av att använda mig av Instagram, vare sig privat eller professionellt, varav jag därför gör denna post som mitt andra inlägg här på Instagram. #Spännande!

Det du tar upp är #relevant för ämnet och det verkar som om jag har en källa att kolla upp inför min essä, syftar till det som Januzs tar upp. Har du börjat använda dig av LinkedIn ännu och fått ett grepp om verktyget - alltså omsatt till verklighet om du förstår vad jag menar? Jag skriver om LinkedIn i #DDB men måste erkänna att jag inte har hunnit bekanta mig praktiskt med redskapet.

Tänkte också passa på att Tipsa om Neal Schaffers arbeten, han tar upp en hel del intressanta saker! Du kan bland annat hitta två artiklar här:
#1. Professional LinkedIn profile tips: a checklist of 17 must-have items. http://maximizesocialbusiness.com/professional-linkedin-profile-tips-checklist-9648/?fb_source=pubv1
#2. 8 Ways to Make LinkedIn Endorsements Work for You and Your Network. http://maximizesocialbusiness.com/make-linkedin-endorsements-work-7720/

Hittade denna bild på http://www.sxc.hu/home och tyckte den var både söt och talande för det som belyser bland annat denna post. Marknadsföring, personligt varumärke och det professionella yrkesnätverket LinkedIn.

Tack för #läsningen, och #tipsen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar